P3200456 2_edited-1.jpg

Global Bat Project

Wereldwijd

​

Met behulp van Batloggers en Echometers verzamelt Stichting NICHE, los van het reguliere veldwerk, geluidsopnames van vleermuizen op uiteenlopende locaties. Deze data wordt gedoneerd aan Observation International (Waarneming.nl, Waarnemingen.be en Observation.org).

Elke geluidsopname staat gelijk aan een vleermuiswaarneming (datum, coördinaten en tijdstip zijn automatisch aan het digitale bestand gekoppeld) zodat deze als zodoende geïmporteerd kunnen worden. Inmiddels beschikken we over een dataset van tientallen duizenden vleermuiswaarnemingen afkomstig uit Nederland, Duitsland, LuxemburgFrankrijk, Denemarken, Noorwegen, Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije, Italië, Slovenië, Kroatië, Turkije, Cyprus, Qatar, Oman, Marokko, Senegal, Gambia en Sri Lanka.

​

Velddata NICHE: Tienes Bouwman, Jolynn van Duffelen, Robin Gerritsen, Ron Goosselink, Jari Kampjes, Herjan Overweg, Julian Overweg, Rutger Overweg, Sylvia de Vries, Thirza Wesselink.

Determinatiebijdrages: Nils Bouillard - Barbastella Echology (https://www.batacoustics.com), Stuart Newson - BTO (https://www.bto.org/pipeline).

Betrokken partijen

acoustic-pipeline-logo-landscape.png