DSCN6860 (2).JPG

BijenWerkgroep Oost-Nederland

Agenda 2024
Voor exacte datums en updates, zie de Whatsappgroep.

Maart
- Eind maart: een gebied met veel bloeiende wilgen en sleedoorns en andere vroegel bloeiende soorten (suggesties?).

Wilg voor o.a. Grote zijdebij, Zwart-rosse zandbij, Vroege zandbij, Roodbuikje, Grijze rimpelrug en hopelijk nog een leuke verrassing.

Sleedoorn voor o.a. Tweekleurige zandbij, Asbij, Vosje en Variabele zandbij.

- Datum volgt: Kansrijke plekken in Vechtpark Hardenberg aflopen op bijen; in het kader van het duizendsoortenjaar 'Vechtpark1000'.

April

- 20 april: Publieksactiviteit samen met Insectenwerkgroep IVN Hardenberg in het kader van het duizendsoortenjaar 'Vechtpark1000'.

Mei

- Begin mei: Westerveldse Bos & Buitenlanden Langenholte voor o.a. Weidebij, Bonte wespbij, Ereprijszandbij, Meidoornzandbij, Grijze rimpelrug en Ranonkelbij.

- Eind juni: Junner Koeland voor o.a. Kleine bonte wespbij.

Juli

Augustus

- Medio september: Haringvliet en Kwade Hoek.

Haringvliet: o.a. Zandhommel en Moshommel.

Kwade Hoek: kustgebonden soorten. Kans op o.a. Zilveren fluitje, Kustbehangersbij, Ruige behangersbij, Gedoornde slakkenhuisbij, Duinkegelbij, Schorzijdebij en Schorviltbij.